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20MayISP liability for user-uploaded content – an Italian perspectiveOn 21 December 2012 the Milan Court of Appeals ruled in favor of three Google executives in the ‘Google Vividown’ case –finding them ‘not guilty’ for unlawful data processing pursuant to Italian data protection laws in connection with a video showing an autistic boy being bullied by his classmates uploaded to the Google Video platform…Article filed under: Internet & Ecommerce
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8MayBrevi osservazioni sulla proposta di regolamento Consob in materia di crowdfundingIn data 29 marzo 2013 la Commissione nazionale per le Società e la Borsa (Consob) ha pubblicato sul proprio sito web la proposta di regolamento in materia di “Raccolta di capitali di rischio da parte di start-up innovative tramite portali on-line” (cd. crowdfunding). Al tempo stesso la Consob ha avviato una pubblica consultazione avente ad oggetto la proposta…Article filed under: Startup
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6MayIs pink the new black this spring in Italy? Women on boards: governance and performanceRecently increasing attention has focused on the importance of gender diversity in relation to women’s legibility in the work places. In this respect, Italian legislator has made a step forward by issuing a law on diverse composition of companies’ management. This spring 2013 more than 70 listed Italian companies will renew their board composition and…Article filed under: Mergers & Acquisitions
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6MayCassazione remix. Forse.È lecito riprendere un particolare non significativo di un’opera protetta da diritto d’autore, trasformarlo e inserirlo in un contesto del tutto diverso senza per questo violare i diritti altrui...
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9AprIl controllo dei lavoratori nell’era di FacebookLa prassi di avvalersi di post blu e cinguettii o di altre modalità di condivisione tipiche dei social network fatica a rimanere al di fuori del posto di lavoro e si ripercuote inevitabilmente sul rapporto tra il datore di lavoro e il lavoratore e, talvolta, anche su quello tra colleghi. Evidenza di ciò è data…Article filed under: Labour and Employment
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9AprPubblicità: come proteggere creatività ed investimentiLa creatività è un elemento centrale, si potrebbe dire l’essenza stessa, di un’efficace campagna pubblicitaria. Nella pianificazione di una campagna pubblicitaria è importante avere consapevolezza degli strumenti che l’ordinamento mette a disposizione degli inserzionisti per la tutela della propria creatività...Article filed under: Brand, Rights, Dispute Resolution, Intellectual Property, Advertising, Promotion
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9AprPrivacy e app: le regole europeeOgni giorno, all’alba, una gazzella in Africa si sveglia e sa che dovrà correre più del leone. Un leone si sveglia e sa che dovrà correre più della gazzella. E nel frattempo, sui più comuni marketplace virtuali, appaiono circa 1600 nuove applicazioni per dispositivi mobili...
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5AprGoogle not Liable for Autocomplete and Related Searches Results, Italian Court RulesOn March 25, 2013 the Court of Milan found Google not liable for defamation in respect of the results generated by its Autocomplete and Related Searches functions, which brought up words that the plaintiffs deemed defamatory in connection with the plaintiffs’ names. The Court of Milan’s decision is remarkable since it takes a completely different…Article filed under: Internet & Ecommerce
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3AprThe Italian ‘Google Vividown’ case: ISPs’ liability for user-generated contentOn 21 December 2012, the Milan Court of Appeals overturned the decision issued in 2010 by the Court of Milan in the ’Google Vividown’ case. Filed on 27 February 2013, the Court of Appeals’ decision was based on and confirmed the general principle that Internet Service Providers (ISPs) have no general duty to monitor user-uploaded content on their systems. Laura Liguori…Article filed under: Technologies
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3AprProtecting Brands on the Internet — A Look at Approaches Taken by the EU, US and ItalyIntroduction Online advertising is the backbone of the internet business model. However, the practice by online advertisers in bidding to use keywords purchased from search engines featuring famous brand names may hurt brand owners’ reputation or divert consumers. Moreover, the internet offers more opportunities for counterfeiters...