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9AprPubblicità: come proteggere creatività ed investimentiLa creatività è un elemento centrale, si potrebbe dire l’essenza stessa, di un’efficace campagna pubblicitaria. Nella pianificazione di una campagna pubblicitaria è importante avere consapevolezza degli strumenti che l’ordinamento mette a disposizione degli inserzionisti per la tutela della propria creatività...
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9AprPrivacy e app: le regole europeeOgni giorno, all’alba, una gazzella in Africa si sveglia e sa che dovrà correre più del leone. Un leone si sveglia e sa che dovrà correre più della gazzella. E nel frattempo, sui più comuni marketplace virtuali, appaiono circa 1600 nuove applicazioni per dispositivi mobili...
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5AprGoogle not Liable for Autocomplete and Related Searches Results, Italian Court RulesOn March 25, 2013 the Court of Milan found Google not liable for defamation in respect of the results generated by its Autocomplete and Related Searches functions, which brought up words that the plaintiffs deemed defamatory in connection with the plaintiffs’ names. The Court of Milan’s decision is remarkable since it takes a completely different…Articolo inserito in: Internet & Ecommerce
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3AprThe Italian ‘Google Vividown’ case: ISPs’ liability for user-generated contentOn 21 December 2012, the Milan Court of Appeals overturned the decision issued in 2010 by the Court of Milan in the ’Google Vividown’ case. Filed on 27 February 2013, the Court of Appeals’ decision was based on and confirmed the general principle that Internet Service Providers (ISPs) have no general duty to monitor user-uploaded content on their systems. Laura Liguori…Articolo inserito in: Tecnologie
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3AprProtecting Brands on the Internet — A Look at Approaches Taken by the EU, US and ItalyIntroduction Online advertising is the backbone of the internet business model. However, the practice by online advertisers in bidding to use keywords purchased from search engines featuring famous brand names may hurt brand owners’ reputation or divert consumers. Moreover, the internet offers more opportunities for counterfeiters...
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28MarGoogle Suggest, suggerire non è diffamare: lo dice il tribunaleGoogle non è civilmente responsabile per le eventuali offese che vengano fuori dalle sue funzioni di “competamento automatico” e “ricerche correlate”...
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19MarItaly moves to protect IPSomething new is happening in Italy, in terms of both trademark and copyright protection. Firstly Italian Courts have recently issued significant decisions which granted copyright protection to design works against their slavish reproduction by third parties. And secondly a shut-down of web-sites offering counterfeit products has been ordered by the Italian Antitrust Authority that found…Articolo inserito in: Brand, Diritti, Contenzioso, Fashion, Internet & Ecommerce, Proprietà Intellettuale
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14MarQuando il VIP twitta per spotSe i VIP si mettessero a fare pubblicità su Twitter che regole si applicherebbero? E chi le farebbe rispettare? ...
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13MarConflicts of interests: how many fingers can you put in one pot?Introduction In 2012 the $21 billion Kinder Morgan bid for El Paso was challenged before the Delaware Court of Chancery due to alleged breach of fiduciary duties by both advisers and company executives. A billion-dollar deal, a chief executive officer with underlying motives and conflicted investment banks are the perfect elements of a modern play…
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7MarLe 10 cose che cambieranno i media italiani nel 2013È sempre brutto polemizzare con un intero ordine professionale, soprattutto in merito a singoli episodi, ma in certi casi non si può ignorare l’evidenza: gli astronomi maya hanno sbagliato completamente i conti...Articolo inserito in: Brand, Diritti, Internet & Ecommerce, Pubblicità, Marketing, Tecnologie, Televisione