Accedi Non sei ancora Registrato?
chiudi
Registrati

Iscriviti per ricevere i nostri articoli via email in tempo reale

Oops! Non è stato possibile trovare il tuo modulo.

chiudi
Chi Siamo
Portolano Cavallo concentra la propria attività nel settore TMT sin dalla sua nascita nel 2001 ed è ora riconosciuto come lo studio legale italiano leader in questo settore.
chiudi
Lo Studio
Portolano Cavallo è stato fondato nel 2001 dai soci Manuela Cavallo e Francesco Portolano. L’attività dello studio si concentra soprattutto su M&A e sul settore Media, sotto ogni aspetto.
chiudi
Blog
Ita / Eng
gen 27

“Not for sale”: US and EU approaches to trademark and copyright.

On January 4 2010 the US Court of Appeals for the Ninth Circuit established that the distribution, by the copyright owner, of promotional CDs for marketing purposes involved a transfer of ownership of such CDs to the recipients, regardless of the fact that such copies were labelled ‘promotional use only – not for sale’, thus allowing third parties to sell on such copies without the copyright owner’s consent.

In contrast, EU case law seems to demonstrate a stricter approach to the issue. In a case involving perfume testers, the Court of Justice of the European Union (CJEU) established that the fact that such tester bottles are labelled ‘not for sale’ precludes a finding that the trademark owner implicitly consented to them being put on the market (in the absence of evidence to the contrary, which it is for the national courts to assess). The CJEU considered that in such circumstances the label on the bottles clearly reflects the intention of the relevant trademark owner, and that goods bearing the label should not be sold.

Articolo inserito in: Brand, diritti, Proprietà intellettuale